reklama

Časť 2. Sedliacky rozum, diskusné fóra a odborná literatúra...alebo ako na bábätko... Podtitul: Predpôrodná príprava

V predošlom blogu som popísala ako som prežívala obdobie pred pôrodom - strava,  psychická a fyzická kondícia. Teraz vám prinášam tipy ohľadne predpôrodnej prípravy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Predpôrodná príprava...mnohí si poviete, na čo? Na čo? ...hm... chodíme na kurzy varenia, komunikačných zručností, výroby praliniek, hrnčekov a šperkov a že by starostlivosť o bábätko bola menej dôležitá?...hm... v každom prípade ja som bola asi na piatich :)...

Trh ponúka rôzne predpôrodné kurzy, často však dosť drahé...v prvom momente si vravím, nech to stojí, čo to stojí, toto je dôležité... v druhom momente som ešte trochu „pogooglila“ a zistila som, že sú v ponuke aj kurzy zadarmo s rovnakým obsahom - pôrod a starostlivosť o bábätko počas šestonedelia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže som navštívila všetky konzultácie, ktoré ponúkala zadarmo pôrodnica (rodila som na Kramároch, ohľadne predpôrodných kurzov sa tu môžete obrátiť na pani Jandovú, ktorá ich má na starosti, katarina.jandova@kr.unb.sk), a to: príprava na pôrod, briefing s lekármi (pôrodník, anesteziológ, neonatológ + pôrodná asistentka) a predpôrodná príprava s partnerom, ktorá je pre partnera povinná, ak chce byť pri pôrode. Tieto konzultácie vrelo odporúčam, dozvedela som sa všetko čo som potrebovala k samotnému pôrodu, videla som ako vyzerajú priestory pôrodnice, izby na šestonedelí...jednoducho som vedela, do čoho idem. Na konzultáciách vám taktiež zodpovedajú všetky otázky, a hlavne vyvrátia mnoho mýtov, ktoré kolujú po internete a čoho sa často bezdôvodne bojíme...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalej som ešte našla a navštívila dva bezplatné na seba nadväzujúce kurzy, ktoré má v ponuke predeticare.sk a to informácie o pôrode a starostlivosť počas šestonedelia. Obidva boli zaujímavé, odporúčam tam ísť aj s partnerom, aby aj on vedel, čo ho čaká.

Zhrniem to tak, že určite netreba navštíviť až toľko kurzov, skutočne sú obsahovo veľmi podobné a už som pomaly mohla sama prednášať o dýchaní, nástrihoch a kojení...ale zase na druhej strane sa jedná o toľko nových informácií, že opakovanie mi len pomohlo si ich osvojiť a zapamätať. Či ma tieto kurzy naučili ako sa postarať o bábätko? Jasné, že nie...a všetko sa samozrejme aj tak učím za pochodu, ale pomohlo mi to si trochu viac veriť a aspoň vedieť ako začať a preto odporúčam navštíviť aspoň niektorý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nestihla som už navštíviť dôležitý kurz prvej pomoci, ktorý som už kedysi absolvovala a chcela som si ho pripomenúť. Mám ho ešte v pláne...pre túto chvíľu mi musia stačiť vedomosti, ktoré som na kurze získala pred rokmi a DVD o prvej pomoci pre bábätko...

Mohla som sa zúčastniť ešte prednášky o odbere a uskladnení pupočníkovej krvi, ale doterajšie výsledky a prípady využitia pupočníkovej krvi ma nepresvedčili a po dôkladnom uvážení s partnerom sme sa rozhodli pupočníkovú krv neuskladniť, takže som sa ani prednášky nezúčastnila.

V ďalšom blogu popíšem ako som vyberala pôrodnicu a pridám aj zoznam vecí, ktoré som si do pôrodnice zabalila.

Romana Synková

Romana Synková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všetko čo robím, robím svedomito - či štúdium, či robenie poriadku, či výber dovolenky, či svoju prácu ... momentálne svedomito maminkujem :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu