reklama

"Selský" rozum, diskusné fóra a odborná literatúra...alebo ako na bábätko...

Informácií o starostlivosti o bábätko je toľko, že často nevieme kde začať...ja už som začala a hľadanie informácií ma baví...rada sa s vami podelím!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nie som pediater, ani psychológ, ani sa netitulujem za matku profesionálku...som však dobrý researcher a výber čohokoľvek podrobujem značnému prieskumu trhu a internetu...vravím si, že je škoda nechať si to pre seba a preto som sa rozhodla podeliť sa s vami o moje tipy týkajúce sa bábätka - predpôrodná príprava, výbavička a samotná starostlivosť – ako som sa v rôznych prípadoch rozhodla a prečo. Svoj názor nikomu nevnucujem, ani ho nepovažujem za jediný správny, ale z môjho pohľadu a na základe prieskumu trhu a zdravého selského rozumu to považujem za to najlepšie pre moju dcérku Kiaru a ak vám to v rozhodovaní pomôže budem len rada. V rámci blogu budem spomínať aj názvy konkrétnych značiek, pričom chcem zdôrazniť, že sa nejedná o reklamu a s týmito firmami nie som v nijakom spojení.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Časť 1. Začíname kondíciou budúcej maminy

Čo sa týka mamičky, je dôležitá psychická a fyzická kondícia. Viem, že nejde o nijak prevratnú informáciu, ale to ani nie je cieľom môjho blogu. Chcem len potvrdiť, že je to naozaj pravda a mne sa to veľmi osvedčilo. Som presvedčená, že duševná pohoda počas tehotenstva sa mi vrátila v podobe spokojného a usmiateho bábätka. Veď predsa ak budem pravidelne pumpovať do nenarodeného bábätka dávku adrenalínu, musí to mať vplyv na jeho nálady aj po narodení, či nie?... Vyhýbanie stresu odporúča aj uznávaný odborník na prenatálnu psychológiu, s ktorým som sa osobne stretla a konzultovala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S tým súvisí aj dobrá a predovšetkým pestrá strava mamičky, aby malo bábätko potrebné živiny. Ja sa celkovo stravujem pomerne zdravo, takže počas tehotenstva som nemusela natoľko meniť jedálniček a jedla som skoro všetko v primeranej miere (pričom žiadny alkohol a cigarety), len som ešte zvýšila príjem zeleniny a ovocia. Vyhýbala som sa však surovým rybám a surovému mäsu a potravinám, kde by mohla hroziť nákaza listériou - išla som na to pomerne vedecky a preletela som stránku ŠVPS SR (http://www.svssr.sk/potraviny/Rapidalert.asp?cmd=resetall&roky=2009&typy=3), kde ma prekvapilo, že okrem syrov, ktoré ostatná literatúra označuje za hrozbu najčastejšie, sa objavil napríklad aj údený losos. Celkovo je táto stránka zaujímavé počteníčko...ale to by človek asi nemohol jesť vôbec nič. Avšak mala som na pamäti, že riziko nákazy listériou je veľmi nízke, takže som bola najstriktnejšia v prvom trimestri, ktorý je podľa mňa najkritickejší a potom som trochu poľavila. Počas tehotenstva som trošku podľahla aj bio strave a chcela som sa stravovať veľmi zdravo...čo určite nie je na škodu - v rámci môjho bioošialu som urobila dva veľké nákupy v bio obchode a potom zopár menších a bolo po ošiali :)...dodnes sa však v mojom jedálničku zachovali chia semiačka, drvené ľanové semiačka, prírodne fermentovaná sójová omáčka a kokosový olej (ktorý stihol už medzi tým aj vyjsť z módy) ako spomienka na toto pekné bio obdobie :). Ešte by som zdôraznila, že podľa Doby jedovej som počas tehotenstva nepoužívala zubnú pastu s obsahom fluóru, aj keď sa ťažko zháňa našla som jednu v DM drogérii a taktiež som vôbec nežuvala žuvačky kvôli obsahu aspartamu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalším dôležitým aspektom, ktorý ide ruku v ruke s duševnou pohodou je pohyb. S pohybom som to však príliš nepreháňala, až tak sa mi zase nechcelo - hlavne už s veľkým bruškom - ale pre dobrý pocit som chodila na tehotenskú jógu do GraviFit a na predpôrodné cvičenie. Jóga bola fajn, vybrala som si toto centrum kvôli profesionálnemu dojmu, ktorý na mňa urobil ich web. Predpôrodné cvičenie som až tak nezužitkovala nakoľko je zamerané na dýchacie cviky potrebné k samotnému prirodzenému pôrodu a ja som nakoniec rodila cisárskym rezom.

V ďalšej časti môjho blogu sa budem venovať predpôrodnej príprave a výberu pôrodnice a potom veľmi dôležitej časti, čo je výber výbavičky!

Romana Synková

Romana Synková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všetko čo robím, robím svedomito - či štúdium, či robenie poriadku, či výber dovolenky, či svoju prácu ... momentálne svedomito maminkujem :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu